Ortaokul ve lise düzeyinde öğrenim gören konservatuvar öğrencilerinin müzik performans kaygılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
Abstract
Performans, profesyonel bir müzisyenin aktif müzik hayatı devam
ettiği sürece kariyerinin önemli bir parçasıdır. Profesyonel bir müzisyen
öğrenciliğinden itibaren çalgısı ya da sesi ile ilgili teknik düzeyinin gelişmesi
için yoğun bir çalışma süreci geçirmektedir. Teknik düzeyini sergileme
aşamasına geldiğinde ise bir başka faktör ortaya çıkmaktadır. O da
performans kaygısı ve onun kontrolüdür.
Bu çalışmada, ortaokul ve lise düzeyinde öğrenim gören
konservatuvar müzik öğrencilerinin müzik performans kaygıları (MPK)
çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, kız
öğrencilerin MPK düzeylerinin, erkek öğrencilere göre yüksek olduğu, yaylı
çalgı çalan öğrencilerin daha yüksek MPK düzeyine sahip oldukları, çalışma
süresi yükseldikçe başarıya ilişkin algının da arttığı, sınıf düzeyi yükseldikçe
MPK’nın arttığı, ilk sahne deneyimi yaşı küçüldükçe MPK’nın azaldığı
görülmüştür. Bununla beraber öğrencilerin anne-baba eğitim durumunun ve
mezun oldukları okul türünün MPK açısından anlamlı bir fark oluşturmadığı
tespit edilmiştir. Performance is an important part of the career of a professional
musician as long as his active music life continues. A professional musician
goes through a heavy work process for developing his technical level relating
with his instrumentor and his voice starting from the time when he is a
student. When he comes to the stage of exhibiting his technical level, another
factor appears. This is related with anxiety about performance and
controlling this anxiety.
In this study, musical performance anxiety (MPA) of conservatory
music students having education at junior and senior high school levels are
investigated as per different variables. According to the results of research it
is determined that MPA levels of female students are higher than those of
males, students who played string instruments have higher MPA levels, as the
studying period increases attitude towards level of success increases, as
grade of class increases MPA increases, and first stage experience age
decreases MPA decreases. Nevertheless, it is determined that education
status of the parents and the school type they graduated have not made a
significant difference in terms of MPA levels.
Source
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Volume
4Issue
8URI
http://amader.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/02/c4s7_7.-bahar-ayd%C4%B1n-%C3%BCmit-i%C5%9Fg%C3%B6r%C3%BCr.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4819
Collections
- Cilt 4 : Sayı 7 [6]