Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYUMUŞAKİPEK Handan Deniz
dc.date.accessioned2018-11-14T11:20:09Z
dc.date.available2018-11-14T11:20:09Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4940
dc.description.abstractFaaliyet halindeki işletmelerin girişimcilik çabaları olarak değerlendirilen iç girişimciliğin, organizasyonların stratejik olarak yenilenmelerine ve sürdürülebilir rekabet avantajı kazanmalarına pozitif etkileri olduğu ileri sürülmektedir. Diğer taraftan en genel tanımıyla, kâr amaçsız, kâr amaçlı ve kamu sektöründe ortaya çıkan yenilikçi sosyal değer yaratma faaliyetleri olarak tanımlanan sosyal girişimcilik çabalarının da işletmelerin sürdürülebilirliğine büyük katkıları olduğu ifade edilmektedir. Bu bağlamda temel stratejilerini toplumun ihtiyaç ve beklentilerine göre şekillendiren, ekonomik ve sosyal katma değer yaratmaya çalışan kâr amaçlı işletmeler gelecekte daha çok başarı elde etme şansı yakalayacaklardır. Bu çalışma aile işletmelerindeki iç girişimcilik faaliyetlerinin sosyal girişimcilik eğilimleri üzerindeki belirleyiciliğini incelemektedir. Çalışmada temel iç girişimcilik boyutları “yenilikçilik, risk alma, proaktiflik” olarak değerlendirilmiştir. Sosyal girişimcilik boyutları ise “sosyal misyon ve vizyon sahibi olma, sosyal değer yaratma, sosyal girişim fırsatlarını görme, yenilikçilik, kaynak yaratma, sürdürülebilir olma ve sosyal ağları kullanma” başlıkları altında incelenmiştir. Çalışmanın uygulama kısmında, Afyonkarahisar’da faaliyet gösteren aile işletmelerinin iç girişimcilik seviyelerini tespit etmek ve iç girişimcilik faaliyetlerinin sosyal girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkisinin ortaya çıkarmak için ampirik bir araştırma yapılmıştır. En az 10 ve üzeri çalışana sahip olan 203 aile işletmesinden anket yoluyla elde edilen verilerin analiz sonuçlarına göre aile işletmelerinde iç girişimcilik faaliyetlerinin sosyal girişimcilik eğilimleri üzerinde belirleyici etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca iç girişimciliğin yenilikçilik, risk alma ve proaktiflik boyutları ile sosyal girişimcilik boyutları arasında pozitif ve anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIntrapreneurship is described as the entrepreneurship efforts of the businesses already in action and it is claimed that intrapreneurship has positive impacts on organisations and gives some opportunations them such as strategically renewal and obtaining sustainable competitive advantages. On the other hand in the most general definition social entrepreneurship is described as activities of innovative social value creation in non-profit, for-profit and public sector, accordingly making huge contribution to the businesses sustainability. In that regard that for-profit businesses those shaping their basic strategies through the needs and expectations of the society, making effort to create economical and social added value would obtain more accomplishment in the future. This study aims to investigate the descriptive effects of the intrapreneurship activities in family owned business over social entrepreneurship tendency. The fundamental of intrepreneurship dimensions are evaluated as “innovativeness, risk taking and proactiveness” in the study. Social entrepreneurship dimensions are analyzed under the contexts as “having social mission and social vision, creating social value, recognition the opportunities of social entrepreneurship, innovativeness, resource acquisition, sustainability and using social networks” as well. In addition, an emphirically research has been realised in application section to specify the intrepreneurship level of family owned businesses and to identify the impact of intrepreneurship activities over social entrepreneurship tendency performing in the city of Afyonkarahisar. The data used in the study was collected via a survey containing information of the 203 family owned businesses which have at least 10 or more employees. Analysis results show that there is a smooth descriptive impact for intrepreneurship activities in the family owned business through the social entrepreneurship tendencies. Accordingly, there are obvious positive and meaningful correlations between social entrepreneurship’s dimensions and intrapreneurship’s dimensions such as innovation, risk taking and proactiveness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGirişimcilik,en_US
dc.subjectİç Girişimciliken_US
dc.subjectSosyal Girişimciliken_US
dc.subjectAile İşletmelerien_US
dc.titleAile İşletmelerinde İç Girişimciliğin Sosyal Girişimciliğe Etkisi: Afyonkarahisar’da Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe Effect Of Intrapreneurshıp On Socıal Entrepreneurshıp In Famıly Owned Busınesses: A Research In Afyonkarahisaren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Esntitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster