6. Sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine karşı tutum ve eleştirel düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Abstract
Bu çalışmanın amacı 6. sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine karşı tutumları ve eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenlere göre incelemek; ayrıca, bağımsız değişkenler açısından öğrencilerin fen bilimlerine karşı tutumları ve eleştirel düşünme düzeyi puanlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemi, Kütahya ilinde bulunan 666 altıncı sınıf öğrencileridir. Elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, t testi, basit ve kısmi korelasyon analizi ve tek yönlü varyans analizi testleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerinin fen bilimlerine karşı tutumları ile eleştirel düşünme düzeyleri arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişki vardır. Ayrıca, öğrencilerin fen bilimlerine karşı tutumları ise anne eğitim durumu hariç belirlenen tüm demografik özellikler bakımından farklılık göstermektedir. Eleştirel düşünme becerileri ise anne eğitim durumu ve herhangi bir dergiye abonelik ve takip etme hariç diğer tüm demografik özellikler bakımından anlamlı farklılık göstermektedir. The aim of this study was to investigate the 6th grade students’ manners on science and the relationship with critical thinking levels of them according to various variables , and to determine if students’ scores of manners to science and critical thinking levels’ differ according to independent variables. The study group comprised 666 sixth grade students receiving education at schools selected within the province of Kütahya. For the analysis of the data, frequencies, percentage, mean, standard deviation, t-test, bivariate and partial correlation analysis, one-way analysis of variance tests were used. According to the findings of this study, there is a positive and medium level significant relationship between the students’ manner scores to science and critical thinking levels of 6th grade students. Furthermore, the students’ manners to science differ significantly in terms of all demographic qualities except for mother’s education level and the students’ critical thinking levels significantly differ in terms of other of demographic qualities except for mother’s education level and bulletin subsciption.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]