İnovasyon temelli ekonomi yapısında ulusal inovasyon sistemi ve bölgesel inovasyon stratejileri
Özet
Bilginin yoğun olarak kullanıldığı ekonomik sistemlerde ekonomik büyümenin ve katma değer yaratmanın temel kaynağı; insan aklı ve yeni fikirlere dayanan, yeni bilgiyi üretme, kullanma ve yayma yeteneği olarak tanımlayabileceğimiz "inovasyon yeteneği" olmuştur.
Globalleşen ve hızla küçük bir köy halini alan dünyada inovasyon kavramı rekabet avantajı sağlamak yolunda şirketlerin en büyük silahı haline gelmiştir. Kısaca işletmelerin para kazanmasını sağlayan yeniliklerin ve fikirlerin sürekli ve yaratıcı bir şekilde uygulanması olarak tanımlayabileceğimiz inovasyon ülkelerin geleceği için de çok büyük bir öneme sahiptir.
Çalışmamızda inovasyon'un tanımından başlanılarak, inovasyon türleri, inovasyon politikaları, bölgesel ve ulusal inovasyon sistemi konuları üzerinde durulmuştur. Ayrıca bölgesel ve ulusal inovasyon sisteminin kurulmasına yönelik gerekli stratejiler ve aktörler de ele alınmıştır. Çalışma kapsamında 2014 yılında İstanbul'da düzenlenen Türkiye İnovasyon Fuarına katılım sağlayan şirketler ve teknoparklarla yapılan anket çalışması ile birlikte inovasyon algısı ve inovasyon bilgi düzeylerine yönelik ölçümler yapılmıştır. Yapılan anket çalışması ile Üniversite teknoparkları ve inovasyon konusunda faaliyet gösteren firmaların inovasyon algısı, bölgesel iş birliklerinin inovasyon uygulamalarına etkisi, inovasyona verdikleri önem düzeyi, bölgesel bazda iş birlikleri ile proje yapan, inovasyon çalışmalarına imza atan işletmelerin, teknoparkların, bireylerin ve kurumların inovasyon algısının ne düzeyde olduğu ve bu algıya bağlı olarak inovasyon bilgi ve uygulama düzeyinin ne ölçüde değiştiğinin, hangi faktörlerde inovasyona yönelik önem ve uygulama derecesinin oluştuğunun ve inovasyonun uygulamaya ne ölçekte geçtiğinin tespiti yapılmıştır. Yapılan tespitler sonucunda bölgesel bazda işbirliklerinin inovasyon bilgi düzeyini ciddi derecede etkilediği görülmüştür. The main source of createadded value and economic growth is innovationability which based on the human mind and new ideas, defined as the generate new knowledge, use and disseminationability in the economic system that information is heavily used.
Innovation has become the largest power of companies in the way of achieving a competitive advantage, and rapidly globalizing and become the domain of a small village in the World. Inshort,innovation that we can define as that the business of making money consistently and implementation of a continuous and creative ideas also it has a huge importance for the future of innovation in the countries.
We focus on started on the definition of innovation, types of innovation, innovationpolicy, regional and national innovation system issues. Inaddition, regional and actors and strategies needed for the establishment of national innovation systems we real so investigated. We was deduced with this survey , university technopark and innovation perception of the companies operating in innovation, impact on the innovation practices of regional cooperation, the level of importance they attach to innovation, which projects with a regional basis in the business units, the company signed its innovation efforts, technoparks, individuals and the institutions of the innovation perception is at what level, and this perception depending on the extent of knowledge and innovation is changing the application level, that consists of the importance and application for the degree of innovation and innovative application which factors in what is now the scale. As a result of the findings has been shown the innovation information on a regional basis in the level of cooperation tha tseriously effected.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/4967Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
İnovatif ürünlerin yayılımında fikir liderlerinin rolü: tüketiciler üzerine bir araştırma
Uyar, Ahmet (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, 2014)Bu çalışma tüketicilerin inovatif ürün satın alma kararları üzerinde fikir liderinin etkisini incelenmektedir. Fikir lideri inovatif ürünlerin yayılımında ağızdan ağıza pazarlama yöntemiyle kilit bir öneme sahiptir. ... -
Türkiye’deki kamu ve özel sektör hastanelerinde kurumsal sosyal inovasyon yaklaşım ve uygulamalarına yönelik bir değerlendirme
Tuna, Özlem; Kılıç, İbrahim (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 22.03.2020)Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki kamu ve özel sektör hastanelerinin kurumsal sosyal inovasyon yaklaşım ve uygulamalarına yönelik betimsel bir değerlendirme yapmaktır. Bu nedenle kamu ve özel sektör hastanelerinin, ... -
Brexit Yol Ayrımında Avrupa Birliği Sosyal Bütünleşme Çabalarına İnovatif Bir Yaklaşım: Sosyal İnovasyon
YAVUZASLAN, Kıymet (2017-06)Son dönemde yeni bir kavram olarak karşımıza çıkan sosyal inovasyon bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Sosyal inovasyon dünyada sürdürülebilir bir yaşam sağlamak üzere; kültür, ekonomi, çevre vb. gibi sosyal konulara ...