Türkiye’ De Perakendeci Marka Ambalajı Ve Tüketici Tercihleri
Abstract
Bu çalışma perakendecilerin, perakendeci markalı ürünlere uyguladıkları ambalajlama stratejilerini araştırarak uygulanan bu ambalajlama stratejilerinin tüketici tercihi üzerindeki etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla perakendeci markalı ürünlerin ambalajlama stratejileri nitel veri toplama tekniği kullanılarak, bu ambalajların tüketici tercihi üzerindeki etkisi ise nicel veri toplama tekniği kullanılarak araştırılmıştır.
Çalışmada, perakendecilik, marka ve ambalaj ile ilgili temel kavramlar açıklanmış, perakendeci markalar ve tüketici tercihleri ile ilgili gerekli bilgiler verilmiş ve konuyu kapsayan bir araştırma yapılmıştır.
Araştırmada perakendeci markalı ürün ambalajları ile diğer markaların ambalajları arasında farklılıklar bulunduğu ve perakendeci markalı ürün ambalajlarının tüketici tercihi üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. This study was carried out to investigate the packing strategies that retailers apply to private label products and to examine the effect of these packing strategies on consumer preference. For this purpose, the packaging strategies of the private label products using qualitative data collection technıque and the effect of these packages on the consumer’s preference are determined by quantitative data collection technıque.
In this study, it is explained the basic concepts of retailing, branding and packing, is given necessary information about private labels and consumer preference and covering subject matter is researched.
It was found that there were differences between the private label product packages and the packaging of other brands in the survey and the private label product packaging was influential on the consumer’s preference.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]