Etki enbüyükleme problemi için ajan-bazlı modelleme yaklaşımı
Abstract
Pazara yeni girecek bir ürünün öncelikli olarak kullanımına sunulacağı kişilerin (hedef kümenin)
belirlenmesi pazar payı tahmini yapmak için önemli, ancak çözülmesi zor bir problemdir. Bu makalede,
bu problem için ajan-bazlı modelleme ile bir simülasyon çalışması geliştirilmiştir. Hedef kümeye seçilmiş
kişilerin sosyal ağ üzerindeki önemi, ikna becerileri, diğerlerinin yeni ürün adaptasyonu gibi karakteristik
özelliklerin ve hedef küme büyüklüğünün ürünün yayılması üzerindeki etkileri incelenmektedir. Bu
özelliklere bağlı 12 farklı senaryo için çözümler değerlendirilmiştir.
Source
Fen ve Mühendislik Bilimleri DergisiVolume
18Issue
2URI
http://fenbildergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/10/ETK%C4%B0-_-D%C3%9CZELTME.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/5117
Collections
- Cilt 18 : Sayı 2 [35]