Search
Now showing items 1-7 of 7
Adalet Ağaoğlu'nun “Yüksek Gerilim” ve “Bi Sevmekten... Bi Ölümden” Adlı Kısa Öykülerinin Göstergebilimsel Bir İncelemesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2003)
Bu yazıda Adalet Ağaoğlu'nun “Yüksek Gerilim” ve “Bi Sevmekten...
Bi Ölmekten...” adlı birbirini bütünleyen iki ayrı öyküsü göstergebilimsel bir
yöntemle değerlendirilmeye çalışılıyor. Zamana göğüs gerebilen, kalıcı
öykünün ...
“Sis” “Siste Söyleniş” ve “Sonuç” Şiirleri Çerçevesinde Üç Şair: Tevfik Fikret, Yahya Kemal ve Baudelaire
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2008)
Fransa’da modern şiirin temellerinde C.Baudelaire vardır. Edebiyat
tarihçiliğine bir disiplin getiren G.Lanson Baudelaire’i bir ırmağa benzetir.
Baudelaire, aynı zamanda sanayi devrimi sonrası oluşan modern dünyanın
ressamıdır. ...
Batı Uygarlığı Karşısında Namık Kemal
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)
Tanzimat dönemi bir buhran, bir geçiş dönemidir. Osmanlı/İslam
uygarlığı Batı’nın sanayi devriminden sonra büyük bir kriz yaşadı. Tanzimat
fermanı ile doruk noktaya ulaşan bu kriz Osmanlı’yı kimlik bunalımına itti.
Namık ...
Yazınsal Ürünlerde Biçim-İçerik Tartışmaları: Hakikat ve Paradoks Arasında Sanat
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2011)
Yazınsal ürünlerin oluşum ve çözümlemesinde, biçim ve içerik
tartışması hep yapıldı. Sanat ürünlerinde yazınsallığı sağlayan biçim midir,
içerik midir? sorusu hep soruldu. Biçimsel incelemeyi, somut olanı
incelemeyi öne ...
Adalet Ağaoğlu'nun ”Yüksek Gerilim” ve ”Bi Sevmekten... Bi Ölümden” Adlı Kısa Öykülerinin Gösterge Bilimsel Bir İncelemesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2002)
Bu yazıda Adalet Ağaoğlu'nun "Yüksek Gerilim" ve ”Bi Sevmekten... Bi Ölmekten..." adlı birbirini bütünleyen iki ayrı öyküsü göstergebilimsel bir yöntemle değerlendirilmeye çalışılıyor. Zamana göğüs gerebilen, kalıcı öykünün ...
Söylem Göstergebilimi ve Duygu Değeri: Tevfik Fikret’in “Sitâyiş-İ Hazret-İ Padişâhî” ve “Sis” Şiirlerinde Sevgi ve Nefret
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2010)
Dil, dili oluşturan sözcükler masum değildir. Dil, düşünen, konuşan özneyi, seslendiği kişiyi incitir, yaralar, sevindirir, üzer, inandırır, kandırır. Dilin, düzanlamın ötesinde duygusal bir gücü vardır. Her sözcük bağlam ...
Yazı’nın Niteliği ve Yazı Mekânlarının İşlevi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)
Yazı bir teknik, dili kayda geçiren bir tekniktir. Yazı, düşünceyi dile getirme stratejisidir. Düşünce söze, söz yazıya geçirilerek tarihe kayıt düşülür. Bu durumda yazı, grafik bir gösterge olmaktan çıkar; dil yetisine ...