Rehber Öğretmenlerin (Okul Psikolojik Danışmanlarının) Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinde Bilgisayar Ve İnterneti Kullanma Durumları
Abstract
Bu araştırmada rehber öğretmenlerin bilgisayar ve interneti rehberlik hizmetlerinde kullanımları incelenmiştir. Araştırma, Eskişehir il merkezinde görev yapan 75 rehber öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen bilgi formu, bilgisayar kullanım anketi ve rehberlik hizmetlerinde bilgisayar ve internet kullanımı anketi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan rehber öğretmenlerin kıdemleri ve mezun oldukları lisans programına göre bilgisayar kullanımı konusunda kendine güven duygusu arasında bir farklılık bulunmamıştır. Rehber öğretmenler bilgisayar kullanımı konusunda kendine güven duygularının yüksek olduğunu belirtmiştir. Rehber öğretmenler ankete verdikleri yanıtlara göre bilgisayar ve interneti en az velilere yönelik PDR hizmetleri için kullanırken, en fazla öğrenciler ve yönetici/öğretmen grubu için kullanmaktadır.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
3Issue
1Collections
- Cilt 3 : Sayı 1 [10]