Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeğinin Geliştirilmesi
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerini ölçmek için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Ölçek yapısının belirlenmesi amacıyla, 157 ilköğretim ikinci kademe öğrencisi örnekleme alınmıştır. Bu uygulama ile ölçeğin yapısına uymayan maddelerin ölçekten çıkarılmasıyla elde edilen ölçeğin son hali geçerlik ve güvenirlik testlerinin yapılması amacıyla 734 ilköğretim ikinci kademe öğrencisine uygulanmıştır. Dörtlü likert tipte hazırlanan ölçeğin ilk formunda yer alan 45 madde yapılan uygulama ve analizler sonunda 18 maddeye indirilmiştir. Ölçeğin, bilgi edinme, araştırma-inceleme, iletişim, oyun-eğlence ve kendini ifade etme seklinde beş faktörü olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin tamamının cronbach α güvenirlik katsayısı 0.85 olarak hesaplanmıştır.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
4Issue
1Collections
- Cilt 4 : Sayı 1 [11]