Sosyal bilgiler ögretiminde su kaynaklarının görsel materyal olarak kullanımı
Abstract
Gelecek neslimizin yani öğrencilerimizin su kaynakları konusunda gerekli hassasiyeti gösterebilmeleri gerekmektedir. Bunun için eğitimin her kademesinde özellikle sosyal bilgiler dersinde, öğrencilere sorumluluk kazandırılması gerekmektedir. Öğrencilerimizin suyun bizim hayatımız ve geleceğimiz için ne kadar önemli olduğunu idrak etmeleri gerekmektedir. Geleceğe yönelik bu hayati önemi bir an önce kavramalarının en kolay yollarından birisi de, sosyal bilgiler dersinde suyun önemi ile ilgili görsel materyallerin sunulmasıdır. Bu nedenle derslerde görselliğin kullanılması öğrencilerde kalıcılığı arttırmakla kalmaz, öğrencilerin konuyla ilgili yorumlama yeteneğinin de gelişmesine yardımcı olabilir. Günümüzde hiçbir eğitimci eğitimde, görselliğin önemini inkâr edemez. Binlerce kelimeyle tanımlanacak, anlamlandırılacak, olay ya da bilgi veyahut verilmek istenen duygu; bir fotoğrafla ya da resim aracılığıyla daha kolay anlatılabilir. Anlatılan konunun zihinde şekillenmesi için öğrenciye konuyla ilgili hayal kurdurabilmek önemlidir. Eğer öğrenci konu ile ilgili hayal kurabiliyorsa, yani öğrendiğini somut hale getirebiliyorsa bellekte kodlanması kolay hale gelir. Bu bilgi ise kalıcı olup, öğrencinin unutmasına engel olur. Araştırmamızın temeli de, su kaynaklarının önemini öğrencilerimize çok daha etkili ve kalıcı bir şekilde sunmaya yardımcı olması için görsel materyalleri kullanmak olmuştur. Our next generation that is our students are supposed to behave in a sensitive manner concerning water resources. To succeed this aim, students must be gained responsibility at each step of education especially at Social Studies subject. It is necessary for our students to comprehend how important water is for our lives and our future. One of the easiest ways to make our students comprehend such vital importance regarding the future at once is that visual materials should be presented concerning the importance of water at Social Studies subject. Therefore, the usage of visual materials during lessons not only causes permanency for students but also can be beneficial to improve students’ skill of interpretation concerning the topic. Today, no educationist can deny the importance of visual aids. An event, some knowledge or a feeling which can be defined or inferred with thousands of words can be easily explained via a photograph or a picture. It is essential to make students imagine about the described topic in their minds. If students can dream about the topic ,namely if they can concretize what they learned,it will be easy to encode for them in their minds. This knowledge is permanent and it obstructs students to forget. The base of our study is the usage of visual aids while presenting to students the importance of water resources in a more effective and permanent way
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
4Issue
2Collections
- Cilt 4 : Sayı 2 [17]