Soru Sorma Becerisi Öğretiminin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sorularının Yapısı Üzerine Etkisi
Abstract
Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sorularının yapısının ortaya konulması ve soru sorma becerisi öğretiminin öğretmenlerin sorularının yapısı üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma çeşidi olan “Öncesi-Sonrası Örnek Olay Çalışması”na göre tasarlanmıştır. Araştırmada, amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan kolay ulaşılabilir durum örneklemeye göre anaokulu, ölçüt örneklemeye göre de 5 yaş grubu 2 öğretmen katılımcı olarak belirlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin ön gözlemleri yapıldıktan sonra bir hafta ve 12 saatten oluşan “Soru Sorma Becerisi Öğretim Programı” uygulanmış ve daha sonra öğretmenlerin son gözlemleri yapılmıştır. Öncesi ve sonrası ile örnek olayın bütünüyle ortaya konulabilmesi için betimsel analiz yapılmıştır. Öğretmen A’nın soru sorma becerisi öğretimi öncesinde sorularının %6.9’u açık uçlu, öğretim sonrasında ise bunun %34.5 olduğu, Öğretmen B’nin öğretim öncesinde sorularının %30.4’ü açık uçlu iken öğretim sonrasında ise bunun %60.8 olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonucunda, öncesinde öğretmenlerin ağırlıklı olarak kapalı uçlu soru sordukları, öğretim sonrasında ise açık uçlu sorularının oranlarında artış sağladıkları görülmüştür.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
6Issue
1Collections
- Cilt 6 : Sayı 1 [7]