Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKuyumcu, Behire
dc.date.accessioned2019-02-15T13:00:44Z
dc.date.available2019-02-15T13:00:44Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationKuyumcu, Behire (2013) AKU, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi - Journal of Theoretical Educational Science, Üniversite Öğrencilerinin Pozitif ve Negatif Duygu Durumlarının Psikolojik İyi Oluşlarını Yordama Gücü 6(1), 62-76en_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304208
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5433
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin pozitif ve negatif duygu durumlarının psikolojik iyi oluşlarını yordama gücünü incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi öğrencilerinden, ulaşılabilen ve gönüllü olan 188 öğrenci oluşturmaktadır. Pozitif-Negatif Duygu Ölçeği (Watson, Clark, & Fellegen, 1988) ve Psikolojik İyi-oluş Ölçeği (Ryff, 1989) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı ve regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçları, pozitif duyguların sadece psikolojik iyi oluş faktörlerinden diğerleri ile olumlu ilişkileri yordarken, negatif duyguların diğer tüm faktörleri yordadığını ortaya koymuştur. Bu bulgular, üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi oluşlarını sağlamayı hedeflerken pozitif-negatif duygu düzeylerinin de dikkate alınabileceğini göstermektedir. Bu ve diğer sonuçların literatüre uygunluğu tartışılmış, araştırmacılara ve rehberlik ve psikolojik danışma uygulayıcılarına yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the predictive power of university students’ positive-negative moods in their psychological well-being. The sample consisted of 188 undergraduate students from Faculty of Education at Gazi University. Positive-Negative Emotion Scale (Watson, Clark, & Fellegen, 1988) and Psychological Well-Being Scale (Ryff, 1989) were used to collect data which were then analyzed by Pearson moment correlation and regression. Results revealed that positive emotions predicted positive relations with others only while negative emotions predicted all under psychological well-being. Results were discussed in light of the recent literature, and suggestions were made for further research and counseling practices.
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuygu
dc.subjectPozitif
dc.subjectNegatif
dc.subjectİyi Oluş
dc.subjectPsikolojik İyi Oluş
dc.subjectEmotion
dc.subjectPositive-Negative Mood
dc.subjectWell-Being
dc.subjectPsychological Well-Being
dc.subjectPsychologi
dc.subjectHis
dc.titleÜniversite öğrencilerinin pozitif ve negatif duygu durumlarının psikolojik iyi oluşlarını yordama gücüen_US
dc.title.alternativeThe predictive power of university students positive-negative moods in their psychological wellbeingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentGazi Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage62en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster