Öğretmen Atamalarında Esas Alınan Merkezi Sınavın (KPSS) Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı, öğretmen atamalarında esas alınan KPSS’ye ilişkin öğretmen adaylarının genel görüşlerini saptamaktır. Araştırmanın örneklemini oluşturan 539 öğrenci, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencileri arasından tesadüfi olarak seçilmiştir. Veriler, “Kamu Personeli Seçme Sınavını Değerlendirmeye Yönelik Anket Formu” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde ise betimsel istatistiklerin yanı sıra t-testi, ANOVA, Kruskal-Wallis-H ve Mann-Whitney-U testleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, birinci sınıftan itibaren KPSS’nin öneminin farkında olan öğretmen adayları, fakültede alınan eğitimin sınav başarısı için yeterli olmadığını düşünüp dershaneye gitme ihtiyacı duymaktadırlar. Sınav kaygısı, öğretmen adaylarının üniversitedeki başarısını olumsuz etkileyen bir unsurdur. Öğretmen adayları, atamaların sadece bilişsel becerileri ölçen bir sınavla değil, başka ölçütlerin de dikkate alınarak yapılması gerektiğinden yanadır. Öğretmen adaylarının görüşleri, sınavın genel kültür, genel yetenek ve eğitim bilimleri alanlarında bilgi düzeyini yeterince ölçemediği yönündedir. Sınavın objektifliği ile ilgili öğretmen adaylarının bazı tereddütleri de söz konusudur.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
6Sayı
1Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Özbek, Ramazan; Kahyaoğlu, Mustafa; Özgen, Nurettin (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin, Öğretmenlik mesleğine olan görüşlerinin incelenmesidir. Öğretmen adaylarının görüşleri kişisel, ekonomik ve sosyal özellikler bakımından incelenmiştir. Araştırma iki ... -
Öğretmen Adaylarının Öğrencilik Anılarının Analizi
YAPICI, Şenay (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008)Okulda ve sınıfta geçirilen yaşantıların temel belirleyicisi öğretmen-öğrenci etkileşimidir. Kuşkusuz öğretmen-öğretmen, öğrenci-öğrenci etkileşimi de en az öğretmen-öğrenci etkileşimi kadar önemlidir. Ancak, öğretmen-öğrenci ... -
Modern Öğretmen Yetiştirme Sistemlerinin Kurulması ve Gelişmesi
Ergün, Mustafa (2016)Bu makalede çok eski tarihlerde Hindistan, Çin, Mısır-Mezopotamya gibi toplumlarda öğretmenlik mesleği üzerinde durulduktan sonra dini eğitim kurumlarında öğretmenlik faaliyeti üzerinde durulmuştur. 1520’lerde Almanya’da ...