Kamu Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları Ve Sağlık Hizmetlerinde Bir Uygulama
Abstract
Bu çalýþmanýn amacý Kamu Sektörü’nün bir bölümü olan Saðlýk Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarýný incelemektir.
Bu tez üç bölümden oluþmaktadýr. Ýlk iki bölüm Toplam Kalite Yönetimi ve uygulamalarýný içerirken son bölüm Saðlýk Hizmetlerinde teorik boyutlarýn test edilmesini içermektedir. Ýlk bölümde kalite kavramýnýn tanýmý, amacý, anlamý ve önemi açýklanmaktadýr. Ýkinci bölümde, genel olarak Saðlýk Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetiminin bazý özellikleri, teknikleri ve temel varsayýmlarý özet olarak sunulmuþtur.
Son olarak üçüncü bölümde Toplam Kalite Yönetimininin uygulanabilirliðini deðerlendirmek için Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Araþtýrma ve Uygulama Hastanesi’nde bir uygulama yapýlmýþtýr. Bununla birlikte özel metodlar, hipotezler, sýnýrlýlýklar ve uygulamayla iliþkili veriler ele alýnmaktadýr. Sorulan sorular doðrultusunda varsayýmlar test edilmiþ ve bazý önerilerde bulunulmuþtur. The aim of the study is to examine the applications of the Total Quality Management in the halth services as a part of public sector.
The thesis consist of thre chapters. The first two chapters contain the theory of Total Quality Management while the last chapter tests the teorical dimensions. In the first chapter, the definition of quality consept, its goal, mean and importance have been explained. In the second chapter, more generally, we have briefly discussed some characteristics, techniques and underlying assumptions in Total Quality Management in the health services.
Finally in the third chapter, an application has been carried out in the Cumhuriyet University Hospital for assessment of Total Quality Management applications. Hovewer, the special methods, hypothesis, limits and content related to this application have also been given in this chapter. The answer to the questions of the inquiry were analyzed and some proposition were suggested.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]