Türkiye’de Tüketicinin Korunması
Özet
Günümüzde, serbest rekabetin tam anlamıyla sağlanamamış olması, mal ve hizmetlerin çeşitlenerek nitelik ve nicelik olarak artması, bunun yanında da tüketicilerin yeterli bilince sahip olmamaları nedeniyle tüketici haklarının korunması gündeme gelmiştir.
Tüketici Hakları, Osmanlı Devletinde İhtisap Ve Lonca Müesseseleri İle Korunmuş Olmakla Birlikte, Sistemli Olarak İlk Defa ABD'de Ele Alınmıştır. Daha sonra da AB ülkelerinde geliştirilmiştir.
Ülkemizde ise,Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Rekabet Kanunu ile tüketici hakları ciddi manada korunmuştur. Tüketici Haklarının Korunması yönünden kurumsal ve hukuki alt yapı oluşturulmaya çalışılmıştır. Consumer Rights have come to face, especially during last decade, as a result of lack of a complete competition, increase in the quantity and quality of goods and services, and low level of conscious and information that the consumers have.
Although they were protected through guilds and many special organisations called Ihtisap Müessesesi in Ottoman Empire, systematic development of the consumer rights occurred in USA, and later improved by EU countries.
Regarding situation in Turkey, it can be said that necessary organisational and legal structure for this purpose were established and they were seriously protected via the Law on Consumer Protection and the Competition Law.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/5508Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]