İlköğretim İkinci Kademedeki Çocukların Empatik Eğilimlerinin ve Benlik Kavramlarının İncelenmesi
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademedeki çocukların empatik eğilimlerinin ve benlik kavramlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi ve empatik beceri ve benlik kavramı arasındaki ilişkinin ortaya konması amacıyla yapılmıştır. Araştırmada gerekli veriler, Genel Bilgi Formu, KA-Sİ Çocuk ve Ergenler İçin Empatik Eğilim Ölçeği - Ergen Formu ve Piers-Harris’in Çocuklar İçin Benlik Kavramı Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde K-S (Kolmogorov-Smirnov) testi, ilişkisiz ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi (ANOVA), Scheffe çoklu karşılaştırma testi ve korelasyon katsayısı önemlilik testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, çocukların okula devam etme şeklinin ve çocukların cinsiyetinin “Duygusal Empati” ve “Bilişsel Empati” alt boyut puanları ve “Toplam Empati Puanı” üzerinde ve çocukların devam ettikleri sınıfın ise “Bilişsel Empati” alt boyut puanı üzerinde anlamlı bir farka yol açtığı gözlemlenmiştir. Çocukların okula devam etme şeklinin ve sınıfın “Benlik Kavramı” puanı üzerinde anlamlı bir farka yol açtığı belirlenmiştir. Her üç okula devam etme şeklinde de “Bilişsel Empati” puanı ve “Toplam Empati” puanı ile “Benlik Kavramı” puanı arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu saptanmıştır.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
6Issue
4Collections
- Cilt 6 : Sayı 4 [7]