Motorlu Taşıtlar Sürücü Kursiyerleri Sınavının Simülatif Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Test Uygulaması
Abstract
Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Sınavı’nın Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Test uygulaması ile kâğıt kalem test yönteminin simülatif olarak karşılaştırılmasının amaçlandığı bu çalışma temel araştırma modelindedir. Araştırmanın evrenini 23.10.2010 ve 12.02.2011 tarihlerinde yapılan B sertifika türü sürücü sınavına katılan adaylar; örneklemini ise bu adaylar arasından tesadüfi olarak seçilen 5000’er aday oluşturmaktadır. Verilerin analizinde XCalibre 4.2 ve CATSim programlarından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Sınavı kağıt kalem testinde adaylara 50 madde uygulanmakta iken, simülatif Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Test uygulaması sonucunda adaylara minimum 27, maksimum 50 ve ortalama 32.52 madde uygulanmıştır. Dolayısıyla yetenek kestirimi için, simülatif BOBUT uygulamasında adaylara uygulanan ortalama madde sayısı bakımından, Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Sınavı kâğıt kalem testindeki madde sayısına göre %34.96 oranında ekonomiklik sağlanmıştır. Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Sınavı’nın simülatif Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Test uygulaması ile kağıt kalem testi uygulamasından elde edilen yetenek düzeyleri arasında (r=.94, p<.01) elde edilmesi uygulamaların benzer yetenek kestiriminde bulunduğunu göstermektedir.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
11Issue
1Collections
- Cilt 11 : Sayı 2 [8]