Öz Yansıtma ve Sınıf Yönetimi Dersinin Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlikleri Üzerinde Etkisi
Abstract
Bu araştırmanın amacı öz yansıtma ve sınıf yönetimi dersinin öğretmen adaylarının öz yeterlikleri üzerindeki etkisini analiz etmektir. Veri toplamada ve analizinde karma yöntemler yaklaşımı kullanılmıştır. Öğretmen Öz-Yeterliği Ölçeği dersin başında ve sonunda ön-test ve son-test şeklinde verilmiştir. Buna ek olarak ders süresi boyunca bir ön yansıtma anketi üç kez uygulanmıştır. Öğretmen Öz-Yeterliği Ölçeğindeki verileri analiz etmek için eşleştirilmiş örneklemler t-testi kullanılmıştır. Sonuçlar sınıf yönetimi dersinin ve öz yansıtmanın öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterliği gelişimi üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Öğretmen adayları ve öğretmen yetiştirme programları için çıkarımları da ayrıca tartışılmıştır.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
10Issue
3Collections
- Cilt 10 : Sayı 3 [2]