Deneylerin Uygulama, Tasarlama ve Öğrenme Sürecine İlişkin Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri
Abstract
Bu araştırmada, öğretmenlerin, fen bilimleri derslerindeki deneyleri tasarlama, uygulama becerileri ve öğrenme sürecine ilişkin görüşlerinin saptanması amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu-bilim deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri 2014-2015 eğitim öğretim yılında fen bilimleri öğretmenliği yapan üç öğretmenden toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri analizinde ise betimsel analiz kullanılmış ve bulgular doğrultusunda uzman görüşü de alınarak kodlar-temalar oluşturulmuştur. Araştırmanın sonuçları, fen dersinde deneylerin uygulanmasının öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı, öğrencilerin uygulama konusunda çok istekli olduğu fakat okullarda malzeme eksikliğinin olması ve uygulamaların çok zaman almasının deneyleri uygulamada ve tasarlamada önemli ölçüde problem oluşturduğu yönündedir. Ayrıca öğrencilerin matematiksel işlem becerilerinin olmadığı durumlarda da konu anlaşılsa bile sonuca doğru ulaşamadıkları için anlamlı öğrenmenin sağlanamaması araştırmanın bulgularındandır. Deneylerle beraber yürütülen fen bilimleri dersi konunun daha iyi anlaşılmasını sağlayacağı için, araç-gereç sıkıntısı olsa bile günlük hayattan kolay ulaşılabilecek malzemelerle derslerde öğrencileri aktif kılacak uygulamalara yer verilmesi önerilmiştir.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
9Issue
3Collections
- Cilt 9 : Sayı 3 [8]