Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTOSUN, Cemal; GENÇ, Murat
dc.date.accessioned2019-04-29T07:45:43Z
dc.date.available2019-04-29T07:45:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/304337
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5674
dc.descriptionThe purpose of this study is to identify the factors that affect the secondary school students’ attitudes in science. This study was conducted using survey method. The sample of the study was 503 students from four different secondary schools in Bartın and Düzce. Data were obtained using the Survey of Factors Affecting Students’ Science Attitudes (SFASSA) and the Survey to Determine the Degree of Importance of Categories Affecting Students’ Science Attitudes (SDDICASSA). Qualitative data were subjected to a content analysis. For the analysis of the quantitative data, descriptive analysis was used. According to the results of the study, teacher is the most important category affecting the students’ science attitudesen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin fen tutumlarını etkileyen faktörleri belirleyip, bu faktörlerden oluşan kategorilerin önemlilik derecesini tespit etmektir. Bu araştırmada nicel araştırma türlerinden deneysel olmayan araştırma desenlerinden tarama araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-15 eğitim-öğretim yılında Bartın ve Düzce illerindeki 4 farklı ortaokulda öğrenim görmekte olan 503 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler “Fen Tutumlarını Etkileyen Faktörler Anketi” ve “Fen Tutumlarını Etkileyen Kategorilerin Önemlilik Derecesini Belirleme Anketi” ile toplanmıştır. Nitel veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Nicel verilerin analizinde betimsel analizden faydalanarak ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin fen bilimleri dersine karşı tutumlarını etkileyen en önemli kategorilerin başında öğretmen kategorisi geldiği belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.identifier.doi10.5578/keg.24227en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen tutumlarının belirleyicileri, fen tutumu, ortaokul öğrencilerien_US
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Fen Derslerine Karşı Tutumlarının Belirleyicilerien_US
dc.title.alternativeSecondary School Students’ Predictors of Science Attitudesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.startpage497en_US
dc.identifier.endpage514en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster