Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları ile Problem Çözme Beceri Algılarının İncelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik algıları ile problem çözme beceri algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Öğrencilerin görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik algıları Bekdemir ve Duran (2012) tarafından geliştirilen ölçekle belirlenmiştir. Öğrencilerin problem çözme beceri algıları ise Serin, Bulut Serin ve Saygılı (2010) tarafından geliştirilen envanterle belirlenmiştir. Ölçekler Kars ilinden bir ve Erzurum ilinden iki olmak üzere üç devlet okulunun ortaokul 3. ve 4. sınıflarından seçilen 338 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik algısı ile problem çözme beceri algısı arasında düşük düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki vardır. Problem çözme beceri algısı ile görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik algısının birbirini açıklama oranı yaklaşık %9’dur. Öğrencilerin görsel matematik okuryazarlığı özyeterlik algıları cinsiyete göre kızlar lehine anlamlı bir farklılık göstermiştir. Diğer yandan öğrencilerin problem çözme beceri algıları cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
9Issue
4Collections
- Cilt 9 : Sayı 4 [8]