Matematik öğretmeni adaylarının öğretim programının amaçlarına yönelik bilgilerinin limit öğretimlerine yansımaları
Abstract
Bu çalışmanın amacı; matematik öğretmeni adaylarının Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programının amaçlarına yönelik bilgilerinin gerçek sınıf ortamlarındaki limit öğretimlerine yansımalarını incelemektir. Araştırma ortaöğretim matematik öğretmenliği son sınıfında öğrenim görmekte olan dört öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler; katılımcıların limit kavramına yönelik hazırladıkları ders planlarından, bu derslerin video kayıtlarından ve yarı-yapılandırılmış görüşmelerin ses kayıtlarından derlenmiştir. Katılımcıların öğretim programının amaçlarına yönelik bilgilerinin limit öğretimlerine yansımaları; günlük yaşamla ilişkilendirme, farklı öğrenme alanlarıyla ilişkilendirme, matematiksel düşünme ve akıl yürütmeyi sağlama, iletişim kurma becerisini geliştirme, matematik dilini kullanma, matematik ile sanatı ilişkilendirme ve teknolojiyi etkin kullanma başlıkları altında şekillenmiştir. The aim of the study is to examine reflections of the mathematics student teachers’ knowledge related to the purposes of the national mathematics curriculum on their limit teaching. The participants were four mathematics student teachers in the final year of their program. The data were obtained from participants’ lessons plans, video recordings of their lessons in which they taught the concept of limit, and semi-structured interviews. The reflections of the mathematics student teachers’ knowledge related to the purposes of the mathematics curriculum on their limit teaching was composed of under the titles of relating real life with limit concept, relating with different areas, providing mathematical thinking and reasoning, improving ability to communicate, using mathematical language, relating mathematics with art, and using technology effectively.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
8Issue
1Collections
- Cilt 8 : Sayı 1 [7]