Öğretmen Adaylarında Problem Çözme Eğilimi ve İnternet Bağımlılığı İlişkisinin İncelenmesi
Abstract
Araştırmada öğretmen adaylarında problem çözme eğilimi ile internet
bağımlılığı özalgısı incelenmiş ve bu ilişkide cinsiyetin bir rol oynayıp
oynamadığına bakılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını İç Anadolu bölgesinde bir
taşra devlet üniversitesinde eğitim gören öğretmen adayları oluşturmuştur. Veriler
Problem Çözme Envanteri ve İnternet Bağımlılığı ölçeği ile toplanmıştır. Analizler
öncesi ölçeklerin yapısal özellikleri mevcut veriler ile test edilmiştir. Sonuç olarak
öğretmen adaylarının problem çözme özalgılarının orta ve yüksek, internet
bağımlılıklarının ise düşük ve orta düzeylerde olduğu, bu iki değişkenin zıt yönlü
ilişkili olduğu ve bu ilişkide cinsiyetin kadınların lehine bir rol oynadığı
bulunmuştur
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
19Issue
1URI
https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2016/12/b1samisahinvd.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/5709
Collections
- Cilt 19 : Sayı 1 [12]