Üniversite Öğrencilerinin Şehir İmajlarına Yönelik Bir Araştırma: Balıkesir Üniversitesi Örneği
Abstract
Şehirler, içinde yaşayanlar tarafından farklı şekillerde algılanmaktadır. Bu
algı, kişilerin yaşı ve eğitim düzeyi, yerli/yabancı olması gibi çeşitli faktörlere göre
farklılık göstermektedir. Bu farklılıkların temelinde ise deneyimler vardır. Algının
şehirsel mekânın anlaşılması, örgütlenmesi ve çeşitli problemlerin çözümünde
önemli bir yeri vardır.
Şehrin eksik yönlerini tamamlamak, olumsuz yönlerini düzeltmek ve
farkındalığını artırmak için öğrencilerin şehirsel değerlendirme imajı bilinmelidir.
Bu çalışmada; Balıkesir Üniversitesi’nde okuyan öğrencilerin perspektifinden,
Balıkesir şehri imajına ilişkin algılarının ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmanın
problemi Balıkesir Üniversitesi öğrencilerinin Balıkesir şehrini nasıl algıladıkları,
onların değerlendirmelerine göre şehir imajıdır. Bu bağlamda Balıkesir
Üniversitesi’nin 4 yıllık okullarının son sınıflarında okuyan 460 öğrenciye anket
uygulanmıştır. Anket çalışmasıyla birlikte; üniversite öğrencilerinin perspektifinden,
şehrin üstünlük imajları, şehrin soyut imajları ve şehir halkına yönelik imajlar tespit
edilmiştir. Tüm katılımcılar birlikte değerlendirildiğinde; coğrafi konum ve
şehirlerarası ulaşım yüksek imaja sahip ifadelerdir. Sosyal, sportif, kültürel, eğlence
ve sanat faaliyetleri bağlamında ise imaj düşüktür. Şehrin modernlik ve gelişmişlik
ile ilgili imajları da düşüktür. Bu iki ifade ile paralel olacak şekilde şehir halkının
girişimci ve yenilikçi imajları da diğer ifadelere göre düşük kalmıştır
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
19Issue
1URI
https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/06/b3aaliagaogluvd.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/5715
Collections
- Cilt 19 : Sayı 1 [12]