Kodlama Eğitiminin İlkokul Öğrencileri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı kodlama eğitiminin ilkokul öğrencileri üzerindeki etkisinin incelemektir. Bu amaç doğrultusunda nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanılmasına olanak sağlayarak, yapılan çalışmaları güçlendirebilmek adına yaygın olarak kullanılan karma modelden yararlanılmıştır. Çalışmanın nitel verilerinin incelenmesi için nitel bir araştırma deseni olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmanın nicel verilerinin incelenmesi için nicel araştırma yöntemi zayıf deneysel desen türlerinden tek grup öntest-sontest deseni kullanılmıştır. Nicel verilerin elde edilmesinde araştırmacı tarafından geliştirilen kodlama beceri testi kullanılmıştır. 2017-2018 eğitim-öğretim yılı içerisinde Bolu ilinde öğrenim görmekte olan 26 ilkokul öğrencisine 6 haftalık eğitim verilerek bu eğitime ilişkin uygulama yapılmıştır. Nicel veriler SPSS 23.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde ilişkili örneklem T-testi kullanılmıştır. Nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiş, elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Kodlama eğitimi beceri testi verileri analiz edildiğinde ön test ve son test arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu ve öğrencilerin kodlama beceri testinden elde ettiği puanların yükseldiği görülmüştür. Görüşme verileri analiz edildiğinde öğrenciler kodlama eğitimi için planlanan süreci yararlı, öğretici, eğlenceli olduğunu belirtmişler ve bilgisayarsız ortamda uygulanan etkinliklerin bilgisayarlı ortamdaki uygulamalara zemin hazırladığını ifade etmişlerdir. Bilgisayarlı ortamda gerçekleştirilen kodlama etkinliklerinin kalıcı olması, ürettikleri ürünleri ortaya koymalarına olanak sağlamasından dolayı daha fazla tercih edildiği, öğrencilerin sonraki süreçte programlama eğitimi almalarına yönelik ilgi ve motivasyonlarında artış olduğu, kendilerini geliştirmek istedikleri gözlemlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına genel olarak bakıldığında araştırma kapsamında uygulanan kodlama eğitiminin öğrencilerin kodlama becerilerini yükselttiği bulunmuştur. Ayrıca bilgisayarsız kodlamanın, bilgisayarlı kodlamadan önce uygulanması gereken bir süreç olduğu, bununla birlikte çocukların bilgisayar ortamında kodlama yaparken üretmeyi sevdikleri ve kendi yaptıkları oyunları oynamak istedikleri ortaya çıkmıştır.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/5720Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [879]