Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSELEN, Ufuk; TAYTAK, Mustafa
dc.date.accessioned2019-05-10T07:13:17Z
dc.date.available2019-05-10T07:13:17Z
dc.date.issued2017-06
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttps://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/06/b11ufukselenvd.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5746
dc.descriptionIt is inevitable that the legislative power having the budget right to control whether permissions and powers granted to government by budget law are used within the defined limits. Since budget control requires technical features, the main organization helping the legislative power is Turkish Court of Account. In this context, audit by Court of Account in Turkish budgetary system is expected to act both for establishing power of purse and providing the effectiveness in public expenditures. In our study we have tried to put forward what kind of roles Court of Account empowered by 6085 numbered Court of Account Law has in the audit by legislative power and what are the troubles which may occur and now occur in fulfilling this role arise or may arise to sum up, the reasons such as Court of Account controls without sanctions, insufficient executive power in fulfilling the function of preventing the arbitrary use of sources are considered as the biggest obstacle for the effective role of Court of Account in legislative control of the budget.en_US
dc.description.abstractBütçe hakkını elinde bulunduran yasama organının, bütçe kanunuyla hükümete verilen izin ve yetkinin belirlenen sınırlar içerisinde kullanılıp kullanılmadığını denetlemesi kaçınılmazdır. Bütçenin denetimi teknik donanımı gerektirdiğinden yasama organına bu konuda yardımcı olan en temel kurum ise Türk Sayıştay’ıdır. Bu bağlamda Türk bütçe sistemi içerisinde Sayıştay denetiminden hem bütçe hakkını tesis etmesine hem de kamu harcamalarında etkinliğin sağlanmasına yönelik faaliyet göstermesi beklenmektedir. Çalışmamızda 6085 sayılı Sayıştay Kanunu ile güçlendirilmiş olan Sayıştay’ın bütçenin yasama organı tarafından denetiminde nasıl bir role sahip olduğunu, bu rolü yerine getirirken oluşan ve oluşması muhtemel olan aksaklıkların neden kaynaklandığını/kaynaklanabileceğini ortaya koymaya çalıştık. Sonuç olarak Sayıştay denetimlerinin yaptırımdan uzak olması, yürütmenin keyfi kaynak kullanımını engelleme fonksiyonunu yerine getirmede yetersiz olması gibi nedenlerden dolayı Sayıştay’ın bütçenin yasama denetiminde etkin bir şekilde rol alamadığı görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/jss.57319en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBütçe, Kamu Harcamaları, Denetim, Türk Sayıştay’ıen_US
dc.titleTürkiye’de Bütçenin Yasama Organı Tarafından Denetimi ve Sayıştay’ın Konumuen_US
dc.title.alternativeAudit of Budget by Legislature and Position of Court of Account in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage193en_US
dc.identifier.endpage223en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster