Jean Baudrillard Perspektifinden Sosyal Medya Analizi Denemesi
Abstract
Fransız sosyolog, düşünür Jean Baudrillard, simülasyon kuramı, tüketim
toplumu, kitleler üzerine düşünceleri ve medya analizleriyle günümüz dünyasına
farklı bir perspektifle bakılmasını sağlamıştır. Onun simülasyon kuramı gerçeğin
yerini alan simülasyonlar üzerinedir. Tüketim toplumu üzerine düşünceleriyse,
tüketim nesnelerinin ve tüketimin bir var oluş biçimi olmasıyla ilgilidir; kitlelerse
Baudrillard’da olumsuzlanmıştır. Baudrillard’ın medya üzerine düşünceleriyse,
simülasyon kuramı çevresinde şekillenmiştir.
Baudrillard medya analizlerini genel olarak konvansiyonel medya araçları
üzerinden yapmıştır. Gelişen teknolojiyle birlikte yeni medya araçlarına tanık
olunmaktadır. Yeni medya araçlarından günümüzde sıkça söz edileni “sosyal
medya” olmuştur. Baudrillard doğrudan sosyal medya üzerine analizlerde
bulunmamıştır. Ancak onun düşünce dünyası ve kendine özgü kavram dünyası,
okuyucularına sosyal medyayı anlayabilmek açısından önemli ipuçları sunmaktadır.
Bu çalışma ile Baudrillard’ın perspektifinden sosyal medya, sosyal
medyada bireyin, kitlelerin, iktidarların, eğitimin, tüketimin ve toplumsal ilişkilerin
temsili analiz edilmeye çalışılmıştır.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
19Issue
2URI
https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b6osmanmetinvd.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/5761