4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumları ve Epistemolojik İnançları
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersine
yönelik tutumları ile epistemolojik inançlarının belirlenmesi ve çeşitli değişkenler
açısından incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini Afyonkarahisar ilinde öğrenim
gören 319 ilkokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Tarama modelinin kullanıldığı
araştırmada veriler Fen Bilimleri dersi tutum ölçeği ve epistemolojik inançlar anketi
ile toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin Fen Bilimleri dersine
yönelik olumlu bir tutuma sahipken, epistemolojik inançlarının istenilen düzeyde
olmadığı ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin epistemolojik inançları ile Fen Bilimleri
dersine yönelik tutumları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu ve
epistemolojik inançların Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları istatistiksel olarak
anlamlı bir şekilde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
19Issue
2URI
https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b10ijlalocak.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/5799