Kahve Markalarının Bütünleşik Pazarlama İletişimi Bağlamında Sosyal Medya Kullanımları
Abstract
Bu çalışma Starbucks ile Kahve Dünyası markalarının
bütünleşik pazarlama iletişimi bağlamında sosyal medya faaliyetlerini incelemek
amacıyla yapılmıştır. Markaların sosyal medya faaliyetlerinin incelenmesinde, ticari
Facebook hesapları ve paylaştıkları görsel iletişim içerikleri temel alınmıştır.
Değerlendirme süreci 1-31 Aralık 2016 tarihlerini kapsamış ve görsel
paylaşımlara içerik analizi uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda, kahve markalarının ürün, hizmet ve ortam aracılığı
ile yarattığı kahve kültürünü, sosyal medyada görsel iletişim ve tüketici etkileşimi ile
sürdürdüğü, duygusal bağ kurmaya yönelik paylaşımları teşvik ettiği ve bu ortamı
markanın pazarlama iletişimi çalışmalarına destek verecek biçimde yönettiği
görülmüştür. Bu bağlamda Starbucks’ın sosyal medyada daha aktif olduğu ve
pazarlama iletişimini daha etkili yürüttüğü belirlenmiştir. Görselliğin öne çıktığı
günümüzde kahve markalarının tüketicinin gözüne hitap edecek, kalplerine
dokunacak ve marka hakkında daha fazla konuşturacak şekilde sosyal medya
paylaşımlarında bulunması, onların başarılarını daha da arttıracağı yönünde
değerlendirilmiştir.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
19Issue
2URI
https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b11omuralyakut.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/5800
Collections
- Cilt 19 : Sayı 2 [20]