Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Devamsızlık Nedenleri
Abstract
Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin devamsızlık
nedenlerini eğitim fakültesi öğrencilerinin görüşlerine dayalı olarak belirlemektir.
Nitel araştırma deseni kullanılarak yürütülen araştırmanın verileri odak grup
görüşmesi tekniği kullanılarak toplanmıştır. Ölçüt örnekleme ve maksimum çeşitlilik
örneklemesi teknikleri kullanılarak belirlenen araştırmanın katılımcıları farklı sınıf,
bölüm ve cinsiyetteki 12 eğitim fakültesi öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada
elde edilen bulgulara göre; eğitim fakültesi öğrencilerinin kendilerinden
kaynaklanan, ders içeriği ve sorumlusundan kaynaklanan, okul ve çevresinden
kaynaklanan nedenlerle devamsızlık yaptıkları saptanmıştır. Öğrenciler,
kendilerinden kaynaklanan nedenleri; okulu bitirdiğinde iş bulamama kaygısı,
okuduğu bölümü sevmeme, sağlık sorunları, ulaşım problemi, okul dışında bir işte
çalışma olarak sıralarken, ders içeriği ve sorumlusundan kaynaklanan nedenleri;
derslerin sıkıcı geçmesi, performansın düşüklüğü, öğrencilerle iletişim yetersizliği,
ders saatlerinin uzun ve fazla olması, alan dışı derslerin gereksiz olması, konuların
işleniş şekli olarak sıralamıştır. Öğrenciler, okul ve çevresine ilişkin devamsızlık
nedenlerini ise; okulun/sınıfın olumsuz fiziki koşulları, arkadaşlık ilişkisinin zayıf
olması, üniversite eğitimine ilişkin algıları, sınıfların kalabalık olması, sosyal ve
kültürel aktivite eksikliği olarak ifade etmişlerdir.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
19Issue
2URI
https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2017/12/C.19-S2b20ufuksar%C4%B1dedevd.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/5814
Collections
- Cilt 19 : Sayı 2 [20]