Anlık Mesajlaşma Uygulamalarının Telekom Operatörleri ile Kullanıcı Alışkanlıklarına Etkileri
Abstract
Telekomünikasyon sektörü hızlı bir şekilde gelişimini sürdürmektedir. Ancak bu sektörde piyasaya sonradan girmiş bulunan ve birçok alanda faaliyet gösteren İnternet Tabanlı Hizmetler (İTH) pazardan önemli bir pay elde etmektedir. Telekom operatörleri, günden güne artan müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilme hususuyla karşı karşıyadır. Müşterilerin sahip oldukları akıllı cihazlar, servis sağlayıcıların sunduğu bant genişliğini yoğun şekilde tüketmekte ve bununla birlikte servis sağlayıcılar şebeke kapasitesini artırabilmek için maliyeti yüksek yatırımlar yapmaktadır. Zira şebeke kalitesi birçok telekom operatörü için ayırt edici bir etkendir. İTH’lerin ortaya çıkışı, telekom operatörlerinin gelir sistemini etkileyerek ürün ve fiyat konusunda bir erozyon oluşturduğu için operatörlerin ilave tedbirler aldığı görülmektedir. Bahse konu hizmetlerin etkileri düzenleyici kurumlar tarafından dikkate alınmalı ve şebeke tarafsızlığı boyutuyla da tartışılmalıdır. Bununla birlikte, anılan servislerin birçoğunun yurtdışında konumlanmış olmaları, ayrıca kişisel verilerin işlenmesi ve kullanıcı gizliliğinin korunması gibi konularda ihtiyaç duyulan düzenleme ve yetkilendirme hususlarında bir takım güçlükler doğmaktadır. Bu tez kapsamında, uluslararası alanda yaşanan gelişmeler incelenmiş ve faaliyet göstermekte olan İTH’ler özelinde anlık mesajlaşma uygulamalarının telekomünikasyon sektörüne; gerek operatörlerin yatırımlarına ve gelirlerine gerekse düzenleyici kurumların yaklaşımlarına etkileri değerlendirilmiştir.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [879]