Biçimlendirme-Yetiştirmeye Yönelik Değerlendirmeye Özel, Web Tabanlı Online Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
Abstract
Günümüzde internet; haberleşme, pazarlama, savunma, eğitim gibi birçok alanda kullanılmaktadır. Günümüzde yaşanan internet, bilgisayar ve web teknolojilerindeki gelişmeler internet üzerinden eğitim ve devamında internet üzerinden online sınav kavramını ortaya çıkarmıştır.
Yapılan literatür taramasında gelişen bilişim ve internet teknolojisi göz önünde bulundurulduğunda söz konusu alanda yapılan akademik çalışmaların maalesef istenilen seviyede olmadığı anlaşmaktadır. Özellikle klasik metotlarla bilgisayar destekli sınav sistemi ve online sınav sistemi gibi başlıklarda çalışmalar olsa da tam öğrenmeyi destekleyici gelişmiş bir çalışmanın bulunmadığı, yapılan uygulama çalışmalarının genellikle Değer Biçmeye yönelik olarak yapılmış özellikle Biçimlendirme-Yetiştirmeye Yönelik Değerlendirmenin öneminin atlandığı anlaşılmaktadır.
Tam öğrenme yaklaşımının başarılı olabilmesi için öğrenciyi sürekli takip etmek, ders durumunu izlemek ve gerek duyulduğu zaman öğrenciye takviye vermek gerekir. Fakat bir öğretmenin her bir öğrenci için mevcut sınıf ortamında dönüt ve düzeltme yapması (her üniteden sonra izleme testleri yapılması, bu testlerin değerlendirilmesi, sonuçların öğrenciye aktarılması) çoğu zaman pekte mümkün olmamaktadır.
Bu nedenle çalışmamızda ara değerlendirmeye özel, tam öğrenmeye yardımcı olabilecek online sınav sistemi geliştirilmiştir. Geliştirilen sınav sistemi klasik online sınav sistemlerinin aksine öğrencinin istenilen derste nihai başarısını ölçmekten çok, öğrenciyi nihai sınava hazırlayan eksik ve hatalarını kazanım bazında tespit edip bunları eş zamanlı olarak hem öğrenciye hem de dersin öğretim elemanına sunmaktadır. Çeşitli gelişmiş opsiyonlarla öğrenciye uyarlanabilir testler sunarak öğrencinin niteliğini arttıracak, öğrenciye çözemediği sorularda eşdeğer sorular yönelterek öğrencinin söz konusu ünite veya kazanımdaki başarısının daha iyi değerlendirilmesini sağlayacaktır.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [879]