İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler İle Karşılaştırılması
Abstract
Okulda en önemli öğrenme araçlarından birisi olan oyun ve fiziki etkinlikler
öğrencilerin bedensel ve fiziksel beceri gelişimine katkıda bulunmanın yanı sıra,
kendine güvenmeyi, mutluluğu sağlayarak ruh sağlığını korumayı ve derslerde
başarıyı sağlamayı amaçlamıştır. Ülkemizde ve dünyada okul öncesinden
yükseköğretime kadar, çeşitli kademelerde oyun ve fiziki etkinlikler eğitimine yönelik
derslere rastlanmaktadır. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında 4+4+4 kesintili eğitim
sistemi ile birlikte 1- 4. sınıflara “Oyun ve Fiziki Etkinlikler” dersi uygulamaya
konulmuştur. Çalışmanın amacı; Türkiye' deki Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersinin
Almanya, Fransa, İngiltere ve İtalya’daki benzer derslerin karşılaştırmalı olarak
analiz edilmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi
kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; Türkiye’ de
uygulanmakta olan Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi ile Almanya, Fransa, İngiltere ve
İtalya da uygulanmakta olan Beden Eğitimi ve Spor dersleri benzerlik göstermektedir
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
20Issue
1URI
https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/06/C.20-S1b5suleymancan.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/5890
Collections
- Cilt 20 : Sayı 1 [18]