Okul Öncesi Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Tutumları ile Algıladıkları Mesleki Etik İlkeleri Arasındaki İlişki
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme
tutumları ile algıladıkları mesleki etik ilkeleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir.
Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2016-
2017 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinin 4 ilçesindeki (Ümraniye, Başakşehir,
Bağcılar, Küçükçekmece) 49 okul öncesi eğitim kurumunda (27 devlet, 22 özel) görev
yapmakta olan 500 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama
aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Eleştirel Düşünme Tutum Ölçeği” ve “Mesleki
Etik İlkeler Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma için toplanan veriler SPSS 20 programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda: Okul öncesi öğretmenlerinin
eleştirel düşünme tutumları ile algıladıkları mesleki etik ilkeleri arasında pozitif yönlü
anlamlı ilişki saptanmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme tutumları
mesleki kıdeme göre farklılaşmazken, çalışılan kurum türü ve medeni duruma göre
anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır Okul öncesi öğretmenlerinin algıladıkları mesleki
etik ilkeleri mesleki kıdem, çalışılan kurum türü ve medeni duruma göre anlamlı
düzeyde farklılaşmamaktadır.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
20Issue
1URI
https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/06/C.20-S1b11fatmayasarekici.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/5896
Collections
- Cilt 20 : Sayı 1 [18]