Çocukların İnce ve Kaba Motor Gelişimlerine Oyun Etkinliklerinin Etkisinin İncelenmesi
Abstract
Araştırmada anasınıfına devam eden beş yaşındaki çocukların ince ve kaba
motor gelişimlerine oyun etkinliklerinin etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma Çankırı il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı iki anasınıfında
gerçekleştirilmiştir. Okullardan biri deney (40 çocuk) diğeri kontrol (40 çocuk)
grubunu oluşturmuştur. Araştırmada oyun etkinliklerinin etkisini belirlemek amacı
ile ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Veriler “Genel
Bilgi Formu” ve Aral vd. tarafından Türkçeye uyarlanan “Brigance Erken Gelişim
Envanteri II” ile toplanmıştır. Deney grubuna okul öncesi eğitim programlarına ek
olarak sekiz hafta süre ile haftada üç kez oyun etkinlikleri uygulanmıştır. Kontrol
grubundaki çocuklara kendi öğretmenleri tarafından hazırlanan ve uygulanan okul
öncesi eğitim programı uygulanmıştır. Verilerin analizinde Shapiro-Wilk ve Mann
Whitney U testleri kullanılmıştır Araştırma sonucunda deney grubundaki çocukların
ince ve kaba motor gelişimi erişi (son test-ön test) puan ortalamalarının kontrol
grubundaki çocukların ince ve kaba motor gelişimi erişi puan ortalamalarından
anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür (p<0.05).
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
20Issue
1URI
https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/06/C.20-S1b12enderdurualp.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/5913
Collections
- Cilt 20 : Sayı 1 [18]