Matematik Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Abstract
Bu araştırmanın amacı Tuan, Chin ve Shieh tarafından geliştirilen Fen
Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği’nin matematik dersi için Türkçeye
uyarlanmasıdır. Bu amaç doğrultusunda ölçeğin psikometrik özellikleri incelenmiştir.
Araştırmanın katılımcılarını 462 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Matematik
Öğrenmeye Yönelik Motivayon (MÖYM) Ölçeği’nin Türkçeye çevirisinde kültürel
özellikleri dikkate almasından dolayı ileri çeviri tekniği kullanılmıştır. Ölçeğin özgün
formu fen bilgisi dersi için geliştirilmiş olduğundan, matematik dersi ve lise düzeyinde
öğrenim gören öğrenciler için yapısını ortaya çıkarmak için öncelikle açıklayıcı
faktör analizi kullanılmıştır. Model veri uyumu ise doğrulayıcı faktör analizi ile
incelenmiştir. Ölçeği oluşturan faktörlerin her birinin güvenirliğinin yüksek olduğu
ve MÖYM Ölçeğinin orijinal ölçekle benzer faktör yapısına sahip olduğu
görülmüştür. Sonuç olarak MÖYM Ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarından
elde edilen bulgulara göre, Türkçeye uygun olduğu ve lise düzeyindeki öğrencilerin
matematik öğrenmeye yönelik motivasyonlarını geçerli ve güvenilir olarak
ölçebileceği söylenebilir
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
20Issue
1URI
https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/06/C.20-S1b13veyselakcakin.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/5937
Collections
- Cilt 20 : Sayı 1 [18]