Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının ÖğretmeÖğrenme Anlayışlarının İncelenmesi
Abstract
Bu çalışmanın amacı gelecekte fen bilimleri dersini yürütecek, fen bilgisi ve
sınıf öğretmenliği programlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının
sahip olduğu öğretme-öğrenme anlayışlarını incelemektir. Tarama yöntemiyle
yürütülen bu çalışma, 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı güz dönemi 4. sınıfta öğrenim
gören 71 Fen bilgisi ve 70 Sınıf öğretmen adayı olmak üzere toplam 141 öğrenci
üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, “Öğretme-Öğrenme Anlayışları
Ölçeği” kullanılmıştır. Cinsiyet açısından kadın öğretmen adaylarının, erkek
öğretmen adaylarına göre; program türü açısından da Sınıf öğretmen adaylarının,
Fen bilgisi öğretmen adaylarına göre daha fazla yapılandırmacı anlayışa sahip
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
20Issue
1URI
https://sbd.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/06/C.20-S1b16sendilcan.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/5940
Collections
- Cilt 20 : Sayı 1 [18]