Makine Tasarımında 3DS Max programının kullanımı
Özet
Bu çalışmada, 3ds Max programının, eğitim alanında ders notlarının anlatımını kolaylaştıracak biçimde kullanımı üzerinde durulmuştur. Bu program bilindiği gibi birkaç alanda kullanılmaktadır. Bunların başında ise eğitim ve öğretim konuları gelmektedir. Öğrencilerin, ders notlarını görsel ortamda takip etmesi, dersin anlaşılmasına büyük fayda sağlamaktadır. Bununla birlikte öğretim görevlisinin zamandan kazanması, konuları açık ve net bir şekilde öğrencilere ulaştırması bu program sayesinde mümkündür. Mühendislik bölümlerinde okutulan teknik resim dersinin tahtaya çizilmesi zaman alıcıdır ve resmi gerçek yönüyle tahtaya yansıtmak da zordur. Bu program sayesinde parçaların en ince ayrıntılarını ve bütün yönlerini hem görüntü olarak hem de canlandırılmış resim olarak öğrenciye anlatmak mümkündür. Bu çalışmada, teknik resim kurallarına uygun olarak iki ve üç boyutlu animasyonlara yer verilmiştir. 3ds Max’ in kamera özelliğinden faydalanarak çizimlerin istenilen açıda hareketleri gözlenmiş ve bu sayede hareketlerin algılanamadığı yerler açıklığa kavuşturulmuştur. Bu program sayesinde, dersin daha iyi, doğru ve hızlı olarak öğrencilere ulaştırılması amaçlanmıştır. Teknik resim dersinde anlatılan bir çok makine parçasının çizimi yapılmış, dersle ilgili videolar hizmete sunulmuştur. In this study, 3ds Max program was used to make it easier to express the notes of the training areas. As it is known, this program uses several fields. The top of these are education and training topics. The fact that the students follow the lecture notes in the visual environment is of great benefit in understanding the course. It is, however, possible for the teacher to win the time and to communicate clearly and clearly to the students through this program. It is also difficult to reflect the technical picture controller in the engineering department. With this program it is possible to tell the students the details and all aspects of the pieces both as images and as animated pictures. In this study, two and three dimensional animations were placed according to the technical drawing rules. Utilizing 3ds Max's camera features, the movements were observed at the desired angle and places where the movements were not detected. This program is intended to be delivered to students. A lot of the machine parts described in the technical drawing lesson were drawn and the videos related to the lesson were presented to the service.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/5953Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [879]