Rhombıc Hareket Mekanizmalı Bir Stirling Motorunun Tasarımı Ve Performans Analizi
Abstract
Bu çalışmada, beta tipi rhombic hareket mekanizmalı bir Stirling motorunun tasarımı, imalatı ve performans testleri yapılmıştır. Motordan elde edilen gücü artırmak, gürültü ve titreşim seviyesini azaltmak amacıyla motorda rhombic hareket mekanizması kullanılmıştır. Kinematik ilişkiler ile nodal analiz yöntemi kullanılarak farklı ısı taşınım katsayıları için termodinamik analiz yapılmıştır. Deneyler 500±5, 600±5 ve 700±5 ºC sıcak uç sıcaklıklarında ve 1, 2, 3 ve 4 bar şarj basıncında gerçekleştirilmiştir. Isı LPG yakıtlı bir ısıtıcı tarafından sağlanmıştır. Deneysel sonuçlara göre motorun maksimum gücü 700±5 °C sıcak uç sıcaklığı ve 3 bar şarj basıncı için 466 dev/dak motor devrinde 244 W olarak elde edilmiştir. Motorun maksimum momentini 700±5 °C sıcak uç sıcaklığı ve 3 bar şarj basıncı için 273 dev/dak motor devrinde 5,73 Nm olarak elde edilmiştir.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [879]