Sistem Yaklaşımına Dayalı Öğretim Modellerinden Okulda Öğrenme
Abstract
Fizik, matematik ve yabancı dil öğrenimi gibi önkoşul ilişkisine bağlı, yani konuların birbiri üzerine inşa edildiği derslerde öğrenci başarısı gittikçe düşer. Bu düşen başarıyı yükseltmenin yolu da her öğrenme ünitesinde, öğrencilerin hemen hemen tümünün, bu ünite içinde öğrenilecek yeni davranışların %70-85 gibi büyük bir kısmını öğrenmiş olmaları anlamına gelen Tam öğrenmeyi sağlamaktan geçer.
İşte bu makalede fizik, matematik ve yabancı dil öğrenimi gibi ön koşul ilişkisi gerektiren derslerde tam öğrenmeyi etkileyen etmenler üzerinde durup, sistem yaklaşımına dayanarak tam öğrenmenin nasıl sağlanacağı konusu analiz edilmiş ve bununla ilgili ilkeler ortaya konulmuştur.