Mental Aritmetik Literatür Bilgisi Uygulama Ve Etkinlikleri
Abstract
Bu araştırmada, Mental Aritmetiğin diğer matematik yöntemleriyle karşılaştırması yapılmıştır. Çağımızda hız büyük bir önem kazanmıştır. Bu, yeteneklerimizi en üst düzeyde kullanma zorunluluğunu getirmektedir. Kendimize baktığımızda aslında sahip olduğumuz yeteneklerin çok azını kullandığımızı görmekteyiz. Aslında kapasitemizi yeterince kullanamamaktayız. Gerçekte kapasitemizi artırmamız mümkündür. Zamanı iyi ve doğru kullanmanın, yetenekleri geliştirmenin, kişi kapasitesini artırmanın çok önemli hale geldiği günümüzde okul öncesi çocukların zihinsel gelişimi ve erken çocukluk döneminde matematik öğretimi üzerine yapılan yeni araştırmalar, çocukların matematiksel kapasitelerinin yaygın olarak kabul edilenden daha fazla olduğunu ortaya koymuştur. Son yıllarda okul öncesi matematik öğretimine yönelik çalışmaların ve öğretim programlarının sayısında da ciddi artışlar söz konusudur. Okul öncesi ve erken yaşlardaki matematik öğretimiyle ilgili çalışmalar genellikle çeşitli yöntem ve programların denenmesi üzerine odaklanmıştır. Türkiye’de 2002 yılında pilot uygulaması yapılan yeni okul öncesi eğitim programı (OÖEP) 2006 yılında uygulamaya konulmuştur. Bu yeni programın içerisinde matematik kazanımlarına da yer ayrılmıştır.
Soroban yöntemi diye adlandırılan bu sistem Japonya Amerika ve Uzakdoğu ülkelerinde uzun yıllar uygulanmıştır. Öğrencilerin sayısal yeteneklerini geliştirme, kolay hesap yapma, beynin işlevselliğini artırma gibi esaslara dayanan bu sistem ülkemizde de son yıllarda uygulanmaya başlamıştır. Sisteme ilgi giderek artmakta ve sistemin uygulama alanları
genişlemektedir. Abaküsle sayısal işlem yapma üzerine temellendirilen bu sistemde önce abaküs eğitimi verilmekte, sonra da aşama aşama abaküs kullanımı terk ettirilerek işlemlerin zihinlerinden yapılması sağlanmaktadır. 4-11 yaşındaki çocuklar bu program sayesinde elektronik hesap makinesinden veya bilgisayardan çok daha hızlı işlem yapma becerisi kazanırken, zeka, bellek gelişimi, dikkat, odaklanma ve özgüvenin güçlenmesi gibi unsurların da güçlendiği gözlenmektedir.
Bu çalışmada klasik matematik öğretimi yöntemleri incelenerek, beynin çalışma kapasitesini artıran bir sistem olarak Soroban Yöntemi tanıtılmıştır.
Bu araştırmada,
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [879]