Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYörük, Sinan
dc.contributor.authorGerçek, Mustafa Metin
dc.date.accessioned2019-05-27T06:14:47Z
dc.date.available2019-05-27T06:14:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6153
dc.description.abstractBu araştırmada, Antalya ili özel anaokulu, özel ilkokulu, özel ortaokulu ve özel liselerinde görevli öğretmenlerin algılarına göre birlikte çalıştıkları yöneticilerin teknoloji liderliği düzeyi ile yönetici etkililiği düzeyi arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığının saptanması amaçlanmıştır. Tarama modelinde yapılan araştırmanın örneklemi, Antalya ili evreninde görev yapan toplam 1611 özel okul öğretmeninden amaçlı bir şekilde belirlenen 424 tane özel okul öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada; Sincar (2011)’ın geliştirdiği “Teknolojik Liderlik Rolleri Envanteri” ile Koçak ve Helvacı (2011) tarafından geliştirilen “Okul Yöneticilerinin Etkililiği Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeklerin her ikisi de değerlendirme kolaylığı açısından optik formlara dönüştürülerek uygulanmıştır. Bu ölçeklerle elde edilen veriler SPSS istatistik programında çözümlenmiştir. Katılımcı öğretmenlerin demografik özellikleri, frekans ve yüzde istatistikleri ile alt problemlerin çözümü için yapılan analizler de ortalama, standart sapma, kolerasyon, t-Testi ve Anova Testidir. Araştırma sonucu elde edilen bulgulara göre, özel okul öğretmenlerinin görüşlerine göre yöneticilerin teknoloji liderliği düzeyi ile yöneticilerinin etkililik düzeyi arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between technological leadership levels and the effectiveness of school administrators in private kindergatrens, primary, secondary and high schools in the province of Antalya. The ‘Survey Research Methodolgy’ was followed in this study. It is composed of 424 purposefully determinated private school teachers within 1611 (private school) teachers who are officiating in Antalya. In this study, the ‘The Technological Leadership Role Scale’, which was developed by Sincar (2011) and the “School Principals Effectiveness Questionnaire”, developed by Koçak and Helvacı (2011), have been used. Both scales have been converted into optical form for ease of evaluation. Data obtained from the aforementioned scales have been analysed by means of SPSS, a statistical analysis programme. To track the demographic characteristics of participants, to determine various frequency and percentage statistics and to calculate averages and standard deviations ANOVA and T-tests have been used. Research findings show that there is a significant correlation between technological leadership levels and levels of effectiveness in private schools managers.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknolojik Liderliken_US
dc.subjectOkul Etkililiği
dc.subjectEtkili Okul Yöneticisi
dc.subjectYöneticilik
dc.titleÖzel okullarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre yöneticilerin teknolojik liderlik düzeyi ile yöneticilik etkililiği arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe investigation of the correlation between school administrators’ level of technological leadership and their effectiveness, as measured by the perception of teachers in private schoolsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster