Üniversitelerde Bilişim Teknolojileri Hizmet Yönetimi İçin Bilgi Teknolojileri Altyapı Kütüphanesi (Itıl) Kullanımı
Özet
Bilgi Teknolojileri Altyapı Kütüphanesi olan ITIL, dünyada en yaygın olarak benimsenmiş ve kullanılan Bilgi Teknolojileri (IT) servis yönetimi yaklaşımıdır. ITIL kullanımı hızla yaygınlaşmaktadır. Teknoloji, perakendecilik, eğitim, finans, üretim gibi birçok sektörde bilişim teknolojilerini etkin ve verimli bir biçimde yönetmek için ITIL kullanılmaktadır. ITIL’ın uygulanması organizasyonlar için kritik bir süreçtir.
Bu çalışmada, Afyon Kocatepe Üniversitesi bünyesinde ITIL’ın uygulanabilirliği ve bilgi teknolojileri hizmetini alan akademik personel ile idari personelin kullanıcı görüşlerini almak amacıyla bir anket çalışması yapılmıştır. Bu anket çalışması ile bilgi teknolojisi hizmetinin sunumundaki ihtiyaçlar belirlenerek organizasyonun ITIL sürecindeki konumu belirlenmiş ve ITIL’ın kuruma sağlayacağı faydalar gösterilmeye çalışılmıştır. Çalışmamızda “ITIL konusunda neredeyiz, ITIL’a göre hizmetler nasıl sunulur?” sorularına cevap aranmıştır. Elde edilen anket verilerinden öncelikli olarak hangi ITIL süreçlerine ihtiyaç duyulduğu tesbit edilmiştir. Çalışmada ayrıca ITIL uygulamak için kavramsal bir yol haritası da hazırlanmıştır. Bu çalışma ITIL’a nasıl başlanacağına dair bir kaynak oluşturmaktadır.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/6159Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [879]