Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğan, Mevlüt
dc.contributor.authorHakkari, Fidan
dc.date.accessioned2019-05-28T12:36:36Z
dc.date.available2019-05-28T12:36:36Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/6230
dc.descriptionRecently, the increasing importance of distance education, which gives the possibility of location, place and time independence to the education, resulted a parallel increase on the importance of content design. In the distance equation system, the interaction between the learners and the education materials has an important contribution for effective learning. One of the basic problems is to motivate the learner on the subject and to make the learning permanent (Kanuka 2006). To overcome this problem, the method and style of the course content preparation has great importance. The content design depends on the scenario (storyboard) concept. In the thesis, the effective content design based on the scenario, motivation of the learners on the subjects and the importance of the target learners are studied. In addition, using the pedagogical principles, a scenario for the “Research Techniques and The Principles of Academic Communication” course is developed. Some sample studies are carried out for the design of content.en_US
dc.description.abstractGünümüzde yer, zaman ve mekândan bağımsız eğitim imkânı sunan Uzaktan Eğitim’in önem kazanmaya başlaması etkili içerik tasarımının da önemini arttırmıştır. Uzaktan eğitim sisteminde etkili öğrenme için öğrenci ile ders materyalleri arasındaki etkileşimin önemli bir yeri vardır. Öğrenciyi; anlatılan konuya motive etme ve alacağı bilgilerin kalıcılığını sağlama en temel problemlerden birisidir (Kanuka 2006). Bu temel problemleri aşmada, ders içeriklerinin hazırlanma şekli ve metodu önemlidir. içerik tasarımının temelinde “senaryo (storyboard)” kavramı yer almaktadır. Tezde, senaryo temelli etkili içerik tasarımının nasıl yapılabileceği, öğrenci motivasyonun nasıl sağlanacağı ve hedef kitlenin önemi üzerinde durulacaktır. Ayrıca pedagojik yönünden, “Araştırma Teknikleri ve Bilimsel iletişimin Temelleri” dersinin hedef kitleye göre senaryosunun nasıl şekilleneceğinden bahsedilecektir. Bununla beraber etkili içerik tasarımında senaryonun önemi ve nasıl yazıldığı yapılmış örnek çalışmalarla açıklanacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan eğitim, e-eğitim, içerik tasarımı, senaryo, storyboard, motivasyonen_US
dc.titleUzaktan Eğitim Ders Materyali Hazırlamada İçerik Tasarımı, Senaryo Hazırlama Ve Uygulamasıen_US
dc.title.alternativethe Content Design for Preparing Distance Education Course Material, Preparing Senario and Practiceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster