Ortaokullarda Sınıf Yönetiminde Sosyal Ağ Uygulaması (Tokat İli Örneği)
Abstract
Bilgi ve teknolojide yaşanan hızlı değişimler, insanların hayatını çok boyutlu etkileyerek ihtiyaçlarını değiştirmektedir. Bu ihtiyaçların en başında, internetin kullanımıyla yaygınlaşan sosyal ağlar yer alır. Sosyal ağların kullanıcı sayısı, gücü ve kullanım alanları her geçen gün artmaktadır. Sosyal ağların kullanılması son zamanlarda eğitim alanında da görülen bir durumdur. Etkili bir sınıf yönetimi için sosyal ağların olumsuz etkilerinden arındırılarak, eğitim öğretimde kullanılması kritik önem arz etmektedir. Bunun için eğitim alanında sınıf yönetimine uygun bir eğitsel sosyal ağ sitesinin kullanılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, sınıf yönetiminde kullanılmak üzere Gündüz (2014) tarafından geliştirilen eğitsel sosyal ağın incelenmesi ve ardından da bir grup öğrenciye uygulanarak etkililiğinin test edilmesidir. Çalışma kapsamında, kullanılan eğitsel sosyal ağa www.mavikurdele.net adresinden erişilebilmektedir. 2014-2015 eğitim-öğretim yılı 1. döneminde Tokat ilinde bir ortaokulda 54 öğrenci ve bir öğretmen ile gerçekleştirilen deneysel araştırmada eğitsel sosyal ağ sitesi 6 hafta süre ile kullanılmıştır. Çalışma sonrası veriler, sosyal ağların eğitimde kullanım ölçeği, sosyal ağ kullanışlılık anketi ve eğitsel sosyal ağın kayıt (log) verileri aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin incelenmesinde betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır.
Çalışma neticesinde,araştırmaya katılan öğrenciler eğitsel sosyal ağın iletişim, işbirliği ve materyal paylaşımı konusunda yararlı olduğunu, kullanımının kolay olduğunu, mobil cihazlardan bağlanmayı yararlı bulduklarını ve ödüllendirme sistemini beğendiklerini belirtmişlerdir. Bununla birlikte derslerinin olmadığı günlerde ders öğretmeni ile iletişime geçme yolu olarak kullanılmasının çok beğenildiği görüşünü belirtmişlerdir.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [879]