Cilt 14 : Sayı 2
Recent Submissions
-
XVIII. asrın sonlarında Mekke ve Medine’deki Su Vakıfları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Osmanlı Devleti, Hicaz‟ı ilhak etmesinin ardından Kanuni döneminde Mekke ve Medine‟nin su ihtiyacının kesintisiz ve rahat karşılanması için büyük yatırımlar yapmıştır. Özellikle 1530 ve 1570 tarihinde Kanuni Sultan Süleyman ... -
Devlet’teki Bir Yasağa İtiraz: Irıs Murdoch ve Platon’un Sanatçı Görüşüne İtirazı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Bu makalenin konusu, Britanyalı ahlak filozofu Iris Murdoch‟un (1919-1999), etik anlayışını tamamen kendisine dayandırdığı Platon (428/427-348/347 BCE) ile temel bir uzlaşmazlığı üzerinedir. Makalede, geniş anlamda 20. ... -
Tarihi Coğrafya Açısından Kıbrıs’ta Tuz
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Ġnsan hayatı için vazgeçilmez olan tuz tarih boyunca önemini korumuĢ, Ģehirlere ve bölgelere adını vermiĢ, pek çok çatıĢmaya konu olmuĢ hatta paraya eĢdeğer olarak kullanılmıĢ önemli bir kaynaktır. Madenlerden, tuz ... -
Effects of Marıtıme and Contınental Clımates on Vegetatıon and Seasonal Perıods: The Case of Northeastern Turkey
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)The study field is located in the boundaries of two regions in the northeast of Turkey. These regions are the Black Sea Region where the maritime climate is dominant and the East Anatolian Region where the continental ... -
Hizmet İçi Eğitim Programlarının Ortaöğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın temel amacı, hizmet içi eğitim programlarını ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemini Malatya ili Belediye sınırları içinde uygun ... -
Bahriye Teşkilatında Akîm Kalan Bir Islahat Teşebbüsü -1827 Tarihli Tersane-İ ‘Âmire Kânûnnâmesi-
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Sultan II. Mahmut, 1827 yılında Bahriye Teşkilatının yeniden yapılanması amacıyla Kaptanpaşalık görevine İzzet Mehmet Paşa’yı getirdi. Sultan’ın kendisinden reform beklentisi içinde olduğunu bilen Paşa, yeni bir Bahriye ... -
Üstün Yetenekli Öğrencilerin Hikâyelerle İşlenen Sosyal Bilgiler Öğretimine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi (Manisa İl Merkezi Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin hikâyelerle işlenen sosyal bilgiler öğretimine yönelik tutumlarını değerlendirmektir. Bu amaçtan yola çıkarak elde edilen sonuçlar bazı değişkenler (cinsiyet, yaş, sınıf ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Yaratıcı Yazma Ürünlerini Değerlendirme Çalışmalarına İlişkin Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Yaratıcı yazma, yazma çalışmalarını sıkıcılık ve tekdüzelikten kurtaran, öğrenciler açısından ilgi çekici bir süreçtir. Bu süreçte çocuk duygu ve düşüncelerini serbest bir Şekilde, hiçbir baskı unsuru olmadan ve yargılanmadan ... -
Aristokratik Liberalizmde Merkezileşme, Medya ve Özgürlük
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Modernlik, ulus devletlerin kurumsallaşması ve tüm yeryüzünü kaplayacak bir biçimde karşılıklı entegrasyonu biçiminde gelişimini sürdürmüştür. Ancak bu süreçte karşılaşılan globalleşme, göç ve meşrulukla ilgili kültürel ... -
Barok Dönem Flütçüsü Jacques-Martın Hotteterre Üzerine Bir İnceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Bu çalışmada; Fransız flütçü, besteci, enstrüman yapımcısı, öğretmen ve yazar olan barok dönem müzisyenlerinden Jacques-Martin Hotteterre “La Romain” incelenmektedir. Hotteterre XIV. Louis ve XV. Louis döneminde sarayda ... -
Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Klasik Batı Müziğine İlişken Tutumları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Bu araştırma, sınıf öğretmenliği öğrencilerinin klasik Batı müziğine ilişkin tutumlarını ortaya koymayı, öğrencilerin günlük yaşamlarında klasik Batı müziğine yer verip vermediğini irdelemeyi ve öğrencilerin klasik ... -
Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortam Kullanımının Öğrencilerin Zaman-Kronoloji Ve Değişim sürekliliği Algılama Becerilerine Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Bu çalışmada ilköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersi öğrenme öğretme sürecinde çoklu ortam kullanımının öğrencilerin zaman-kronoloji ile değişim-sürekliliği algılama becerilerini kazanmalarına ve derse yönelik tutumlarına ... -
Yazı’nın Niteliği ve Yazı Mekânlarının İşlevi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Yazı bir teknik, dili kayda geçiren bir tekniktir. Yazı, düşünceyi dile getirme stratejisidir. Düşünce söze, söz yazıya geçirilerek tarihe kayıt düşülür. Bu durumda yazı, grafik bir gösterge olmaktan çıkar; dil yetisine ... -
Özel Dil Argümanı ve Ben’in Sosyal Oluşumu
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012)Özel dil argümanına göre, sadece bir kişinin anlayabileceği bir dilin varlığı düşünülemeyeceğinden, bir kelimenin anlamı dilin toplumsal kullanımında ortaya çıkar. Bu manada Descartes‟in “düşünüyorsam varım” argümanında ...