Meslek Liselerinde Sınıf Yönetiminde Eğitsel Sosyal Ağ Kullanımı
Abstract
İnternet, günümüz dünyasında muhtemelen temel ihtiyaçlardan biridir. İnternetle birlikte gelişen araçlardan bir tanesi ve hatta en yaygını sosyal ağlardır. Sosyal ağlar; insanların tanışmalarına, iyi vakit geçirmelerine, paylaşımlar yapmalarına, işbirlikçi çalışmalarına fırsatlar sağlar ama bazı durumlarda da zaman kaybetmelerine sebep olur. Son zamanlarda farklı alanlarda kullanılmaktadır. Bu alanlardan bir tanesi de eğitim alandır. Eğitim alanın çekirdeği ve vazgeçilmez bir unsuru olan sınıf yönetiminde sosyal ağlardan faydalanma fikirleri ortaya çıkmaktadır. Eğitimin ve sosyal ağların sentezinden doğan, eğitsel sosyal ağlar, son günlerde artan kullanıcı sayıları ile yaygın hale gelmektedir.
Bu çalışmanın esas amacı; Meslek Liselerinde sınıf yönetiminde eğitsel sosyal ağların etkinliğinin test edilmesidir. Bir diğer amacı ise, kullanılan eğitsel sosyal ağın yeterliliğinin ölçülmesidir. Çalışma kapsamında Gündüz (2014)’ün geliştirdiği www.mavikurdele.net adresinden erişilebilen bir sosyal ağ sitesi kullanılmıştır. Uygulama, 2014-2015 eğitim öğretim yılı birinci döneminde, Burdur ilinde bir meslek lisesinde, 48 öğrenci ve bir öğretmen tarafından 6 hafta süre ile kullanılmıştır. Çalışma sonrası veriler; sosyal ağların eğitimde kullanım ölçeği, sosyal ağ kullanışlılık anketi ve ESAS’nin kayıt(log) verileri aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS20 paket programı kullanılmıştır. Verilerin incelenmesinde; ölçek sorularına verilen cevapların her birinin ortalama değerleri ve standart sapmaları, anket sorularının her birinin, frekansları ve oranları ile site kayıtlarından elde edilen verilerin sayıları ve oranları gibi betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır.
Çalışma sonucunda siteyi kullanan öğrenciler; iletişim, işbirliği ve materyal paylaşımı konusunda sitenin yararlı olduğu, kullanımının kolay olduğu görüşünü belirtmişlerdir. Ayrıca sitenin başka derslerde de kullanılmasının faydalı olacağı şeklinde görüş bildirmişlerdir. Bununla birlikte öğrenciler; siteye bazı özelliklerin eklenmesi ve görselliğinin artırılması gerektiğini belirtmişlerdir. Uygulama öğretmeni ise, kullanılan site sayesinde; iyi iletişim kuramayan öğrencilerin daha rahat iletişime geçtikleri, grup çalışmalarında artış gözlendiği ve istenmeyen davranış gösteren öğrenci sayısında azalma olduğunu belirtmiştir. Böylece sınıf yönetimi kapsamında ESAS’nin faydalı olacağı anlaşılmıştır.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [879]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ara Disiplin Kazınımlarına İlişkin Bilgi Düzeyleri Ve Görüşleri
SAMSA Zehra (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin 2004 İlköğretim programında yer alan ara disiplin kazanımlarını kullanma düzeylerini ve ne düzeyde bilgi sahibi olduklarını belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Anlayışına Dayalı Sosyal Raporlamanın İşletme Performansı Üzerine Etkisi: Türkiye Uygulaması
Kaynar, Burcu (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Sosyal raporlama kavramı, işletmelerin gerçekleştirdikleri faaliyetlerinin sonuçlarını, sadece ekonomik etkiler yönünden değil, aynı zamanda sosyal etkilerini de hesaba katarak toplumun çeşitli kesimlerine açıklamak ... -
Türkiye'de Sosyal Ağların Kullanımına Yönelik Yazılmış Tezlerin ve Akademik Makalelerin İncelenmesi
Duman, Sibel (2019)Bilişim sistemleriyle birlikte teknolojinin hızla gelişmesi, internet çağının başlamasına ve internet kullanımın artmasına neden olmuştur. İnternet kullanımındaki artışla beraber sosyal ağlarının da giderek yaygınlaştığı ...