Flıpped Classroom” Modeliyle Hazırlanan Derse İlişkin Öğrenci Görüşlerinin ve Ders Başarılarının Değerlendirilmesi
Abstract
Araştırmanın amacı, meslek yüksekokulları bilgisayar programcılığı bölümü birinci sınıf müfredatındaki Web Editörü dersinde kullanılan “Flipped Classroom” modeline ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi ve akademik başarının incelenmesidir.
Araştırma 2013-2014 akademik yılı bahar döneminde Harran Üniversitesi Siverek Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı 1. Sınıfında öğrenim gören, 17’si deney gurubu, 17’si kontrol gurubu olmak üzere iki gruptaki toplam 34 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma ön-test son-test deney-kontrol gruplu gerçek deneme modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın bağımsız değişkeni; Flipped Classroom modelinin uygulanışıdır. Bağımlı değişken ise öğrencilerin akademik başarılarıdır. Araştırma grupları yansız bir şekilde oluşturulmuştur. Deney grubu ile Flipped Classroom modeline uygun olarak, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle ders işlenmiştir.
Araştırma hipotezi test edilirken bağımsız örneklem “t-testi” kullanılmış ve SPSS 18.0 paket programı yardımıyla sonuçlar analiz edilmiştir. Elde edilen analiz sonuçlarına göre deney grubunda uygulanan Flipped Classroom modeli ile kontrol grubunda uygulanan derslerin akademik başarı notları arasındaki fark istatistiki açıdan anlamlı bulunmuştur.
Flipped Classroom modeli ile işlenen dersin deney grubunda akademik başarı ve öğrencilerin derse karşı görüşlerinde olumlu etkisi olduğu belirlenmiştir.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [879]