Afyon Kocatepe Üniversitesi’ne Yeni Başlayan Öğrencilerin Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları ve Bilgisayar Ders Performansları Arasındaki İlişki
Abstract
Bu araştırmanın amacı, üniversite eğitimine yeni başlayan öğrencilerin bilgisayar öz-
yeterlik algılarına ilişkin görüşlerini belirlemek; çeşitli değişkenlere göre bilgisayar öz-
yeterlik algılarının etkileri ve bu algılarıyla bilgisayar ders performansları arasındaki
ilişkiyi incelemektir.
Bu çalışma 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi
Mühendislik Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi’ni kazanan 269 öğrencinin katılımı ile
gerçekleştirilmiştir. Tez çalışmasının birinci bölümünde, öğrencilerin bilgisayar öz-
yeterlik algılarını belirlemek için Aşkar ve Umay (2001) tarafından geliştirilen
Bilgisayara İlişkin Öz-yeterlik Algısı Ölçeği, bilgisayar okuryazarlık seviyelerini
belirlemek için de Yrd.Doç.Dr. Levent ÇELİK tarafından hazırlanan Bilgisayar Okur
Yazarlık Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise öğrenciler 2008-2009
bahar döneminde Yükseköğretim Kurumu’nun tanımladığı Bilgisayar I dersi eğitimi
almışlar ve bu eğitim sonunda Bilgisayar Okuryazarlık Ölçeği’ndeki sorulara paralel
Bilgisayar Ders Performans Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin
bilgisayar öz-yeterlik algılarında “yaşa” bağlı anlamlı farklılıklar bulunmazken,
öğrencilerin bilgisayar öz-yeterlik algıları “cinsiyete, kazandığı bölüme, mezun olduğu
lise türüne, anne ve baba eğitim durumuna, yaşadığı yere, bilgisayar kullanma süresine,
bilgisayarı öğrenme şekline ve bilgisayar okuryazarlık seviyelerine” bağlı anlamlı
farklılıklar göstermiştir.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [879]