E-Devletin Benimsenmesi: Sağlık Alanında Bir Uygulama
Abstract
E-Devlet, günden güne kamu kurumları arasında yaygınlaşmaktadır. Buna gerekçe ise kamu
yönetimlerinin e-devletten beklentileri gösterilebilir. Bu bağlamda, kamu kurumlarının söz konusu
beklentilerine karşılık bulabilmesinin yolu hayata geçirilen e-devlet uygulamalarının muhatapları
tarafından benimsenmesinden geçmektedir. Günümüzde her alanda olduğu gibi sağlık sektöründe de
bilgi sistemlerinin kullanımı yaygınlaşmaktadır. Artık hastanelerde hastaya ve hastaneye ilişkin
kayıtların güvenli bir şekilde tutulması, randevu, hastane içi yönetim, karar destek ve iş akış
süreçlerinin iyileştirilmesi ve bu sayede de etkinlik ve verimliliğin arttırılması, hata oranlarının en aza
indirilmesi, hizmet kalitesinin arttırılması, hizmet maliyetlerinin düşürülmesi ve hasta
memnuniyetinin sağlanması gibi hususi amaçları gerçekleştirmek için Hastane Bilgi Sistemleri’nden
(HBS) yararlanılmaktadır. Bu bağlamda, çalışmanın amacı, teknoloji kabul modeli ve bilgi sistemleri
başarı modellerinden entegre bir model yardımıyla, Türkiye’de kamu hastanelerindeki personelin
HBS’leri benimsemesi üzerinde etkili olan faktörleri analiz etmektir. Ampirik araştırmanın
bulgularına göre, sistem kalitesi ve kullanım kolaylığı algısı HBS’lere yönelik kullanışlılık algısı
üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahiptir. Bilgi kalitesi ve hizmet kalitesi HBS’lere yönelik
kullanım kolaylığı algısı üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahiptir. Bununla birlikte, kullanışlılık
algısı ve kullanım kolaylığı algısı değişkenlerinin ise HBS’lerin benimsenmesi üzerinde pozitif ve
anlamlı bir etkisi bulunmaktadır.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
20Issue
3Collections
- Cilt 20 : Sayı 3 [20]